poniedziałek, 15 września 2014

Kurs jak przygotować i wyciąć napis

Tak jak obiecałam wcześniej, dzisiaj prezentuje mój pierwszy kursik -  jak przygotować i wyciąć dowolny napis lub kształt bez użycia maszynki:)

kurs
  Potrzebujemy:
  • program graficzny (ja polecam Corel-a), jeżeli takowego nie mamy, może być i Word,
  • drukarkę,
  • papier z którego będziemy wycinać np.napis,
  • małe nożyczki, np. do paznokci.

Pierwszym krokiem jest przygotowanie odpowiedniego napisu w programie, używamy do tego czcionki COOPER BLACK. Po każdej literze stawiamy spacje, by później łatwiej było wycinać litery.


Wybieramy odpowiednią wysokość napisu, ja wybrałam 2,5cm.

kurs

Czcionka ta ma dość szerokie litery, więc proponuje zwężenie napisu tak o ok.30% (niestety w Wordzie chyba nie da się tego zrobić).
U mnie w przykładzie litera N po zwężeniu ma 2cm szerokości.

kurs

Jak mamy już przygotowaną odpowiednią wielkość napisu, drukujemy go

kurs

i wycinamy poszczególne litery z marginesem.

kurs

Wycinamy podobne prostokąciki z wybranego papieru.

kurs

I teraz najważniejsze, przykładamy wydrukowaną literkę do papieru i małymi nożyczkami ją wycinamy z obu warst.

kurs

Tym sposobem można wyciąć każdy wydrukowany kształt bez potrzeby go odrysowywania:)

kurs

Tak wygląda napis po wycięciu.

kurs

A co z literką O?  Można środek wyciąć nożykiem, ale ja proponuje coś prostszego. Bierzemy kawałek papieru, który ma być tłem napisu i z niego wycinamy środek literki O. Po wycięciu przyklejamy.

kurs

kurs

Tak prezentuje się gotowy napis

kurs

A TU wycięty napis w innej pracy

kurs

Mam nadzieję, że kursik będzie przydatny, zapraszam do dzielenia się opiniami;) pozdrawiam ciepło:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz